OBIECTION SEPTIÉME.

Il me reste seulement à examiner de quelle façon i’ay acquis ceste idée, car ie ne l’ay point receuë par les sens, et iamais elle ne s’est offerte à moy contre mon attente, comme font les jdées des choses sensibles, lorsque ces choses se presentent aux organes exterieurs de mes sens, ou qu’elles semblent s’y presenter. Elle n’est pas aussi vne pure production, ou fiction de mon esprit, car il n’est pas en mon pouuoir d’y diminuer, ny d’y adiouter aucune chose, et partant il ne reste plus autre chose à dire, sinon que comme l’idée de moy-mesme elle est née, et produite auec moy dez lors que i’ay esté creé.

AT IX-1, 143 S’il n’y a point d’jdée de Dieu, (or on ne prouue point qu’il y en ait) comme il semble qu’il n’y en a point, toute cette recherche est inutile. Camusat – Le Petit, p. 238
Image haute résolution sur Gallica
D’auantage l’jdée de moy-mesme me vient (si on regarde le corps) principalement de la veüe, (si l’ame) nous n’en auons aucune jdée, mais la raison nous fait conclure qu’il y a quelque chose de renfermé dans le corps humain, qui luy donne le mouuement animal, par lequel il sent, et se meut ; Et cela, quoy que ce soit, sans aucune jdée, nous l’apelons Ame.

Réponse.

S’il y a vne jdée de DIEV, (comme il est manifeste qu’il y en a vne) toute cette obiection est renuersée ; Et lorsqu’on adioute que nous n’auons point d’jdée de l’ame, mais qu’elle se collige par la raison, c’est de mesme que si on disoit, qu’on n’en a point d’image dépeinte en la fantaisie, mais qu’on en a neantmoins cette notion, que iusques icy i’ay apelé du nom d’jdée.