Réponse.
Il importe peu que cette façon de parler vne grande clarté soit propre, ou non, à entrer dans vn argument, pourueu qu’elle soit propre pour expliquer nettement nostre pensée, comme elle est en effect. Car il n’y a personne qui ne sçache que par ce mot, vne clarté dans l’entendement, on entend vne clarté ou perspicuité de connoissance, que tous ceux-là n’ont peut-estre pas qui pensent l’auoir, mais cela n’empesche pas qu’elle ne differe beaucoup d’vne AT IX-1, 150 opinion obstinée, qui a esté conceuë sans vne euidente perception.
Or quand il est dit icy que soit que nous voulions, ou que nous ne voulions pas, nous donnons nostre creance aux choses que nous conceuons clairement, c’est de mesme que si on disoit, que soit que nous voulions, ou que nous ne voulions pas, nous voulons et desirons les choses bonnes quand elles nous sont clairement connuës : Car cette façon de parler, soit que nous ne voulions pas, n’a point de lieu en telles occasions, parce qu’il Camusat – Le Petit, p. 251
Image haute résolution sur Gallica y a de la contradiction à vouloir, et ne vouloir pas vne mesme chose.