246

1220[, après janvier]

Raoul, évêque d’Évreux, confirme à l’abbé et aux moines du Bec toutes les donations qui leur ont été faites dans le diocèse d’Évreux, toutes les aumônes et tous les bénéfices qu’ils y possèdent ou qu’ils y ont possédés, de son temps et au temps de ses prédécesseurs, et tout ce qu’ils pourront y acquérir par de justes moyens, tant en églises qu’en dîmes, en hommes, en rentes, en terres et en autres choses.

Tableau de la tradition

Original

  • A. Original perdu.

Copie(s) utile(s)

  • B. Copie du XVIIe siècle par Dom Bénigne Thibault dans le Chronicon Beccense auctum et illustratum, BnF, ms lat. 12884, fol. 298v.

Copie(s) inutile(s)

  • C. Copie du XIXe siècle par le chanoine Porée dans une copie du manuscrit de Dom Thibault, Arch. dép. Eure, 3 F 422, fol. 71, d’après B.

Indication(s)

Dissertation critique

L’indication du millésime dans le texte est précisée pour que la date proposée soit postérieure à la mort de l’évêque de Luc.

InvocationIn nomine sanctæ et individuæ Trinitatis.
AdresseUniversis Christi fidelibus ad quos præsens scriptum pervenerit,
IntitulationRadulfus Dei miseratione Ebroicensis episcopus,
Salutsalutem in Domino.
PréambuleQuæ locis religiosis, pro salute animarum suarum, confert devotio pia fidelium, justum est ut memoriæ litterarum commendentur ad notitiam posterorum.
NotificationEa propter universitati vestræ notum fieri volumus
Dispositifnos, divinæ caritatis intuitu, dilectis et venerabilibus fratribus et amicis nostris abbati et monachis Beccensibus, authoritateaSic B episcopali, concessisse et confirmasse omnes donationes, et omnes elemosynas, et omnia alia beneficia quæ vel tempore nostro, vel temporibus antecessorum nostrorum, in episcopatu Ebroicensi dinoscuntur possidere, et quæ de cetero justis modis poterunt adipisci, tam in ecclesiis quam in decimis, hominibus, redditibus, terris et rebus aliis, etc.
Date de tempsActum est hoc anno ab incarnatione Domini nostri Jesu Christi 1220.
(a) Sic B. —