93

[1181-1183, 26 novembre]

Jean, évêque d’Évreux, notifie que [Guillaume de Garlande,] Thomas de Tournebu et Richard d’Écrosville, qui prétendaient avoir le droit de patronage de l’église de Saint-Aubin-d’Écrosville, de la chapelle de Marbeuf et des autres chapelles appartenant à ladite église, ont donné tout ce droit à l’abbaye du Bec, en présence de l’évêque. L’évêque a donné à l’abbé et aux moines du Bec deux parts de toutes les dîmes appartenant à l’église de Saint-Aubin-d’Écrosville, alors vacante, et deux parts des oblations de l’autel à Pâques, à Noël et à la Toussaint, ainsi que le droit de percevoir les dîmes et les oblations de la chapelle de Marbeuf.

Tableau de la tradition

Original

  • A. Original perdu.

Copie(s) utile(s)

  • B. Copie de la fin du XIIIe siècle dans un cartulaire du Bec, Arch. dép. Eure, H 91, dernier fragment, fol. 66v, col. 2.

Indication(s)

Dissertation critique

Le terminus a quo est donné par le début de l’épiscopat de Jean. Le terminus ad quem est identique à celui donné pour l’acte nº 94, qui confirme les dispositions de l’acte nº 93.
Les blancs du texte sont dus à la mauvaise qualité du parchemin : l’encre s’est totalement écaillée dans les pliures, et elle est effacée par endroits. Les restitutions entre crochets sont dues à l’éditeur.

IntitulationJohannes Dei gratia Ebroycensis ecclesie minister humilis,
Adresseomnibus ad quos presens scriptum pervenerit,
Salutsalutem eternam
________________
ExposéWillelmus de Garlanda, et Thomas de Tornebu et Ricardus de Crovilla, qui dicebant se jus patronatus habere in ecclesia Sancti Albini de Crovilla et in capella de Marbodio et in aliis capellis ad predictam ecclesiam pertinentibus, in presentia nostra, ecclesie Beccensi quicquid juris se dicebant habere dederunt et concesserunt.
DispositifUnde et nos, intuitu Dei et pietatis, donavimus O. abbati et conventui Beccensibus, in perpetuam elemosinam, duas partes omnium decimarum ad ecclesiam Sancti Albini tempore nostro vaccantemaSic B pertinentium et duas partes oblationum altaris, in tribus festivitatibus Pasche scilicet, et Natale Domini et festivitate Omnium sanctorum, et similem tam decimarum quam obationum perceptionem donavimus ecclesie Beccensi in capella de Marbodio ad predictam Sancti Albini ecclesiam pertinente.
Clause de corroborationEt ut hec nostra donatio supradictarum decimarum et oblationum donatio et suprascripti juris patronatus cessio firmiter perseverent, utramque earum sigilli nostri munimine roboravimus,
Apprécationin perpetuum valituram.
(a) Sic B.